Wednesday, January 24, 2007

Allt annat än underbart

Imorgon har jag projektredovisning! På ett sett tycker jag det ska bli väldigt skönt, för då är jag klar med "skiten" om jag får uttrycka mig så. Men problemet är bara att jag har ett projektarbete som är långt ifrån klart. Jag kommer inte hinna göra klart det heller, har gett upp tror jag. Lite synd bara eftersom mer än halva mitt NO-betyg hänger på detta sabla projekt. Usch!

Snön ligger vit utanför mitt fönster, och vädret idag har varit klart och soligt. Egentligen borde jag bara Hurra och det inte vore för min enorma längtan efter sommar, sol och bad. Idag kom en vän till mig hem från thailand, negerbrun är hon säkert. Hon har alltid haft så mycket lättare att bli brun än vad jag har, och nu har hon dessutom varit i thailand - i tre veckor. Inte ens en månad i solariet kan mätas med henne - skulle jag tro! Imorgon ska jag träffa henne, på samma sätt som vi alltid umgåts den senaste tiden - kvällspromenad med medhavd fika. Jättemysigt!

För att hålla ut denna kväll sträcklyssnar jag på Superman, ber mamma läsa igenom det lilla jag skrivit, äter bullar och häller i mig te. Allt för att jag ska orka nattenlång. Brukar knappt gå och lägga mig såhär dagen innan projektredovisning, utan jag drogar mig med kaffe från kl 06-10 istället. Fungerar i varje fall ett tag !
Men nu måste jag fortsätta skriva och läsa om benskörhet/fetma/anorexi och alla andra problem! /K

No comments: